Lazy sunday

idag har jag gått upp tidigt, började dagen med en rejäl frulla:



Hoppas det som en bra start på dagen kommer göra den här dagen bättre en gårdagen.

var på riktigt kasst humör igår, allt känndes totalt värdelöst.


När jag äntligen sträcker ut min hand,

Snuddar vid något folk kallar kärlek

blir jag bränd.

Drar snabbt tillbaka handen,
vårdar mitt sår.
Tiden läker, men ett ärr består.
Två ärr har jag på mina fingertoppar.
Det ena tydligare än det andra.
Ett sår har jag på mina fingertoppar,
än har det inte förmått börja läka.
Kankse, och hoppas, kan det läkas,
genom att det folk kallar kärler,
sträcker sig efter min hand och omsluter den.
Kanske, troligtvis, kommer det bli tiden som får läka även detta sår,
och lämna ett ärr av minnen.
Varje ärr som bränns in på mina fingrar,
gör det svårare att våga sträcka ut handen igen,
och snudda vid det folk kallar kärlek.


Idag känns det iaf bättre, i´m a strong independent women! :)

 

dagens bild:


jag och barran :) så söta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0